Часто чуємо це питання, коли критикуємо владу: "А що б зробили ви?"
Давайте розберемо на конкретному прикладі.
І фронт, і прифронтова та прикордонні території (насамперед Сумщина і Харківщина) щодня страждають від ударів рашистів. Насамперед, від ударів керованими бомбами (КАБами), зенітними комплексами в режимі "земля-земля", балістикою і т.ін.
Що з тим робити? Адже рішення мають бути спрямовані на розв'язання проблем і досягнення конкретного ререзульту – а не окозамилювання на "марафоні".
Отже, дано проблему: російські пускові установки надто близько до кордону, жодна з існуючих в Україні систем ППО не здатна перехоплювати удари впритул.
Британці під час ІІ Світової вирішували подібну проблему, знищуючи пускові установки нацистів. Засобів для комплексу "виявлення-наведення-ураження" у нас теж досі нема.
Що б у такій ситуації робив Уряд, який би думав про результат, а не про рейтинг і любов до Найвеличнішого?
І. Порошенко і команда відряджаються до західних партнерів. Вони на «ти» з половиною тамтешнього істеблішменту. Там не дивились г+г, тому не в курсі, які ми страшні люди.
Завдання:
(1) розширення засобів ППО, засобів "повітря-повітря", раннього виявлення ракетних систем ворога та будь-чого, що ще є у партнерів і вони готові ділитись;
(2) допомога на засоби захисту, облаштування укриттів, нелетальні засоби протидії (РЕБи тощо), що партнери не боятимуться постачати для роботи з територією рф;
(3) домовленості з приватними інвесторами про виробництво - в Україні чи у них - всього, що можна виробити, якщо зняти сумніви інвесторів (а Порошенко таке вміє дуже добре).
ІІ. Український бізнес звільняється від перевірок, поборів і силовиків – не мають права підійти на гарматний постріл до бізнесу, якщо він працює на оборону.
Умова одна: виробляй необхідне для фронту, в координації з військовим керівництвом чи конкретними підрозділами (зважаючи від рівня).
З партнерами чи без, виробництво усього необхідного для виявлення-наведення-ураження складів, аеродромів, літаків, пускових установок ворога (від БПЛА до ракет - про конкретику тут не говоритимем).
Зрештою, ми починаємо не з нуля. У 2014-19 роках було доведено до готовності чимало розробок - питання в правильному їх виробництві.
Дещо вже починають розморожувати і нинішні - але повільно, неефективно і дорого.
ІІІ. У місцевих громад не забирають гроші. Навпаки, ухвалюють давно поданий проект «Євросолідарності» про програму облаштування укриттів і, за прикладом Ізраїлю, місцевих сховищ, які дають прихисток будь-де, на вулиці чи в приміщенні.
Чим кратно знижується кількість жертв і вартість руйнувань…
IV. Військових НЕ топлять у морі паперів і журналів, а дають змогу оперативно отримувати і застосовувати нові розробки, забезпечуючи найшвидший зворотній звʼязок.
V. Журналістів-розслідувачів не цькують тітушками, а залучають до виявлення корупції та неефективності, які невідворотні у будь-якій складній системі.
...
Список можна продовжувати.
От тому й потрібний професійний Уряд єдності (чи вже порятунку), щоб думати у таких категоріях. А не величі Потужного. Думати – і працювати як великий оркестр, де партія кожного важлива для результату всіх.
... але влада вперто мислить інакше. Накопичуючи проблеми...
(далі буде)
Багато вже сказано про залежність нинішньої влади від «аплодисментів». Тобто, широкого суспільного схвалення. І особисто Зеленський, і його оточення впродовж своєї сценічної кар’єри звикли до статусу «улюбленців», «народних героїв», «суспільних авторит...
Варто опозиції, чи волонтерам, чи військовим нагадати про проблеми, які не вирішуються роками - фортифікація, посилення прямого фінансування бригад, покращення підготовки мобілізованих, прямий санкційних тиск на москву тощо — тут-таки зривається цілий ...